torsdag 5 mars 2020

Marrakech



Drömresan som blev av, Marrakech en resa i tiden. Före eller efter oss?
Jag skulle vilja säga för vår tid inga... plastpåsar, extremt mycket hantverk och massor av yrkes stolta människor. En stad ett land med recykle där man lärt sig att allt har ett värde = återbruk.
Jag längtar redan tillbaka.
Många roliga ställen att utforska. Marrakech har det mesta som jag tycker om färg, form, design, godmat, spa mm.
Överraskningar i form av vad som verkligen dölja sig bakom palats liknande dörrar.
En spännande kultur att utforska.
En stad, en labyrint innanför en ringmur.
Jag fick många trevliga /vänliga möten med människor, med respekt för kultur och religon.

MARRAKECH
En stad i sydvästra Marocko, vid fronten av Atlasbergen. Marrakech har 900 000 invånare.
Marrakech betyder på berbiska "Guds Land" och har även smeknamnet "Söderns pärla"
Bilden; Jama El fina Market.

P.s Kände för att utforskaren min egen blogg efter många år i vila, kanske blir det fler inlägg...


Inga kommentarer: