söndag 7 september 2008

Tea och Film






Tänk dig endas två veckor på våren då körsbärsträden blommar i Japan. Nu blommar det i mitt tea som är en blandning av körsbärs blommor och grönt tea. 
Teat kommer från det berömda tea huset Le Palais des thés. Bara förpackningen var omöjlig att lämna kvar i butiken. Burken har ett inner lock för att behålla aromen. Jag skall nu titta på filmen En Geishas memoarer för ? ggr. En anledning att drömma sig bort till nästa vår men endock njuta av tända ljus och höstens mörker.                  Kram Annika

1 kommentar:

Karin Lindström sa...

Hej Annika,
Så vackert och poetiskt! Körsbärste har jag aldrig smakat, men det låter spännande. Burken däremot känns igen!!
Jag som aldrig tittar på tv känner ju förstås inte igen filmen men har du sett den många ggr så förstår jag ju att den är bra.

Ha en riktigt fortsatt skön Söndagskväll!

Många kramar
Karin