söndag 5 april 2009

Farmor Anna Stinas äggkoppar
























Nu är jag tillbaka ifrån min dagsutflykt till farmors lilla röda stuga på Stora Udden.
Ja det är sant visst är det ägg koppar du ser på bilden.
Farmor har samlat på  äggkoppar i trettioår.
Bakom varje äggkopp du ser står det ytterigare en äggkopp i den special tillverkade hyllan.
Vi har suttit vid köksbordet mång gånger under alla dessa år och beundrat dem och nyfiket frågat varifrån de kommer. -En rolig grej och ett härligt minne!
Samlar du på något eller känner du till någon med en unik samling?
Lämna en kommentar så kikar jag på din sammling.
Eftersom det snart är påsk kommer påskbilder att avlösa varandra under några dagar.
Kram Annika

8 kommentarer:

Lärarbostaden i grönskan sa...

Wow, vilken häftig bild! Är det farmor som under åren samlade på sig den magnifika samlingen? Hoppas du har det mysigt i Värmland. Jättefin bild du visade igår!

Kram Amanda

Lilla huset på prärien sa...

Oj vilken cool samling! Nej någon samling i den kalibern känner jag ingen som har minsann. Vilket arbete och så KUL att höra alla historierna som ligger bakom! Någon särskilt kul/intressant historia du fick höra?

Kram Jenny

Anneli sa...

Helt underbart, Annika!!
Vilken härlig samling...den är faktiskt helt underbar!!
Undrar om ni hittade fler intressanta fynd under er vistelse i hennes hus...?!? Alla historierna kring din farmor gör sakerna väldigt speciella!!

Ha en skön vecka!!

Kram, P

Anonym sa...

Oj jisses vilken fin samling :) Så många olika varianter och spännande med alla historier bakom dem. Mina föräldrar har ett par bekanta där frun i huset samlar på äggkoppar men hennes samling går inte upp emot din farmors samling :)

Kram Åsa

Maud sa...

Vilken sanslös samling!!
En gång jobbade jag i hemtjänsten, där fanns en brukare med the biggest samling ever, av tomtar. Lite halvjobbigt att damma där.. hehe

manon 21 sa...

j'adore les coquetiers!

manon

Karin Lindström sa...

Hej Annika!

Vilken underbar bild. Passar ju perfekt så här i äggtider :)
Hoppas ni hade en mysig helg, och att allt gick bra. Är ju förstås lite nyfiken på om du hittade några mer saker *ler*. Själva så har vi flyttat svärmor till servicelägenheten. Det har varit mycket men nu är hon där. Nu är bara städningen kvar.
Kram på dig!

Karin

Villa Carl Larsson sa...

Vilken fin hylla för samlingen. Jag samlar också på äggkoppar. Det har blivit så eftersom jag fått en varje gång min mormor och morfar varit utomlands. Jag skulle också behöva någon slags fin förvaring av dem.

Kram Josefin