söndag 10 augusti 2008

Min Äppelbok




Om du bara visste vad mycket gott man kan göra med äpplen!
Min Äppelbok av Elisabeth Johansson Albert Bonniers Förlag.
Boken har precis kommit ut i din bokhandel.
En härlig bok om äpplen med recept, tips,råd och fakta.
Äppelgrottorna är helt underbara till en kopp kaffe eller ett glas kall mjölk !
Det finns recept allt ifrån "saft till bröd"
Köp några vackra burkar och äpplen, alt. tigg några äpplen ifrån någon som har ett äppelträd .
Fyll burkarna med äppel/ mos, marmelad eller chutney, trevligt att ha hemma eller en härlig present att ta med till festen.
Kram Annika

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för boktipset... blev riktigt sugen på att klicka hem den med detsamma :)

Karin Lindström sa...

Hej Annika!
Den ser underbar ut. Jag älskar hennes böcker och äpplen älskar jag också så det kan väl inte bli bättre!
kram på dig,
Karin
Ps hälsa Elisabeth!

Dicksonska våningen sa...

Hej hej!
Mysig blogg!
Min svärmor har varit här och hämtat äpplen för att göra "äpple-mer". Vi ska få smaka och sedan få en kurs i hur man gör detta på egen hand. Ska bli intressant!
Kram Annika

Anneli sa...

Hej, Annika!

Boken ser verkligen lockande ut - jag var precis ute och provsmakade mina äpplen, men får ge mig till tåls lite till...

-Vilken loppisrunda du har gjort! Ni måste ha haft det riktigt skoj på eran tur - och dom där svarta knivarna hade fått mig att gå på högvarv...riktigt fina!!

Jag håller mig uppdaterad här på din härliga blogg, och blir för jämnan överaskad av dina inlägg!!
Hoppas att du får en skön sensommar!!

KRAAAM

MiaMaria sa...

Hej!

Men det låter ju bara så härligt.
Tack för boktipset!!!!

Vilka härliga loppisfynd i ditt förrra inlägg.....

HA´det så gott och tack för titten!

MiaMaria

Mjuka sa...

Tack för tipset!! Älskar äpplen i alla dess former
Ha det riktig gott
M

johanna sa...

Hej
vilken rolig bok ,den måste jag kolla efter . I år var det så mycket äpplen oxå.
Butiken Lustfyllt ligger i Jönköping den är helt underbar o Lena är en fantastisk människa...Ha det gott
kraaaam