onsdag 8 juli 2009

Aubergine/Lila med en mix av Vintage
























Lila/Aubergine en färg som kommit tillbaka för att stanna. Den är tacksam att kombinera med skarpa färger för att dämpa och ge ett lugn. Min pappa sa alltid;
- Om du klär dig i lila så är det sista chansen...
Jag har varit livrädd för färgen, men nu älskar jag den. 
Bilden är i scen satt av Daniel Farmer/ Sahra Kaye,  jag skull lätt kunna sitta där och blogga speciellt idag när regnet öser ner. Några dagar kvar till semestern. Jag kommer att göra inlägg om ...
Kolla Dualit radion i krom! Finns hos Bagaren och Kocken
Annika

3 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Ja det är så fint! Jag köpte några kuddfodral i lila/smutsrosa som jag tyckte så mycket om. Börjar faktiskt att gilla de mörka, murriga färgerna mer och mer :)

Ha det bra i regnet! Här skiner dock solen...

Kram Jenny

Klostergatan sa...

Den där mörka lila färgen är verlkigen murrig och härlig nått att mysa i höst..
kul att du kom förbi i går!
kram

Anonym sa...

Dejligt kära Timeless!

Agneta, den där skånskan Du vet!