måndag 6 juli 2009

Pippi Långstrump Overall






































Jag vart alldeles sjuk av avund när jag såg en tjej med en Pippi overall. Jag var tvungen att fråga vem som gjort den. Jag fick i allafall veta att den var stickad på frihand och att den är gjord av babygarn. " Lyckans ost". Själv skulle jag vilja ha en oversized Pippi tröja/ fiskar tröja.
Andra bilden har jag lånat ifrån Viktoria med bloggen  Loppberga. Hon har gjort några stycken.

Pippi Långstrump sa; 
-Den som är stark måste vara snäll.
Skrivet av Astrid Lindgren


















2 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Jag älskar också de där tröjorna. De är så himla fina. Tyvärr har mina barn växt ur den lilla jag har...

Fast det där vuxendressen vet jag inte... njae, den hade jag nog inte tagit på mig :)

Kram Jenny

Anneli sa...

Hej Annika!
Vilket underbart inlägg!! Igen!!
Jag hade nog fått en smärre chock om jag hade stött på dig med den där dräkten på dig...*haha*
Men den ger verkligen god energi:))
Jag stickade förr en himla massa...norska fiskartröjor på beställning...så hittar du ett mönster, står jag gärna till tjänst, när mörka höstkvällarna kommer...

Ha det gott!!

KRAM