onsdag 1 oktober 2008

En virkad pläd






Jag såg en virkad ruta hos strandviksvillan under mormors rutor. Vart då inspirerad att visa mitt fynd. Den virkade päden är nu tvättad och renoverad, eftersom sömmarna hade släppt på flera ställen. Den skiftar i färgerna beroende på vart den hänger/ligger. Men den är ljuvlig. Jag har aldrig tidigare sett en vikad pläd med linne färger. Nu skall den pryda min fåtölj och värma min rygg. Jag fortsätter läsa min älskade bok Munken som sålde sin Ferrari.
Jag undrar vem som vikat min pläd?
Kram Annika

4 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Ett virkat överkast har jag i rosa och vitt som min mormor har virkat, nåt större eller om det är en pläd har mamma och pappa nånstans, undra om jag kanske skulle tigga till mig det.. ;-) Jättefin pläd du har! kram

StrandviksVillan sa...

Charmigt!
Kul att du blev inspirerad, det är ju det som är meningen med bloggen!
Ha en härlig dag! Anki

rosenskära sa...

Den är helt underbar - har aldrig sett så vackra färger på mormorsrutor tidigare! Den får du hålla hårt i, det är en pläd med en egen historia.

Lena

Karin Lindström sa...

Hej Annika!
Åh, vad den är fin. Nu får jag gräma mig över att jag inte slog till på den där i lådan!! *fniss*
Tur att den hamnade i ett väldigt vackert hem!

Många kramar
Karin