söndag 5 oktober 2008

Rårörda lingon





Det finns fortfarande lingon i din mat butik, gå inte förbi. Det är jätte gott att göra rårörda lingon eller lingonsylt. I lingon sylten du köper är det så lite lingon att dom knappt syns.

Rårörd lingon sylt
1 liter rensade lingon
1-3 dl strösocker
Skölj bären och låt rinna av.
Lägg dem i en bunke med sockret och kör med elvisp på medelhastighet. Eller rör för hand tills sockret löst sig. Häll sylt som inte går åt i frysförpackning. Sylten utvidgar sig när du fryser så fyll inte för mycket. Hoppas det smakar...
kram Annika      P.s "mina bilder min mat"

2 kommentarer:

Karin Lindström sa...

Godkväll Annika!
Det är bara jag som smygbloggar lite mellan nattningarna!

Vad spännande med reportaget, och höstpajer sa du, det måste jag kolla in. Jag gillar både det och Elisabeths härliga recept!

Härlig lingon bild! Rårörda gör jag alltid, tycker det är godast!

Tack för att du kom ihåg mig idag, du är för rar!
Vi hörs och kram på dig,
Karin

Radhusdrömmar sa...

Tack för recept och tips på detta. Får prova det innan lingonen är slut.
Kul med reportaget i SvD, du får säga till vilket datum numret kommer ut.

Ha det gott!

kram Johanna