tisdag 7 oktober 2008

Fönsterbelysning


Har du liksom jag funderat över en fönster belysning som ger effekt?
Nu har jag hittat på min lösning. Jag har ganska mycket armatur och ville inte blanda in mera lampor i köket men jag saknade något som lyser upp i höst mörkret. Bestämde mig för att prova en egen lösning. Jag har köpt och moterat en ljusrampen i fönster nischen. Ljusrampen används i vanliga fall under köksskåp som arbetsbelysning. Det är tre ggr 20 w men jag ville ha dimmer, provade men det blev ett enormt surr ljud = ingen bra lösning. Nu har jag tagit bort dimmern och bytt till tre ggr 5w.Glasen är frostade så man blir inte bländad. Bilderna är tagna lite under ifån annars är rampen inte så "dominant"Jag tor att jag skulle bygga in liknande belysning om jag byggde nytt....utan surrr ljud :)
Mina "sommar blomster" får vara med ett tag till.
kram Annika

5 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

oh vad fint och smart, ljus behövs i massor nu!!!

älskar din pläd, ohhh! varmkram lotten

Hem och Lycka sa...

Vad snyggt och så smart tänkt! Du har nåt att hämta hos mig.. kram!

Karin Lindström sa...

Hej Annika!

Jisses här haglar inläggen, jag hinner inte med!
Du är då så smart. Perfekt med en sån ramp i fönstret, det känns ju så mörkt nu.

Så vackert smyckeskrin du har!

Tack för post! Du är så gullig. Hoppas allt är bra på jobbet. Ni har jag blivit förskyld, trots vitlök och c-vitaminer. Men det är nog snart över får vi hoppas!

Kram på dig och vi hörs!

Karin

Tidsmästarinnan sa...

Hej!

vad schysst det blev! Tror blommorna gillar det också nu när det blir så mörkt...

Vad vackra smyckesskrinsbilder du lade ut här nedanför!

kram!

Radhusdrömmar sa...

Smart lösning, det behövs ju lite extra ljus nu.

Vilket fint smyckesskrin du har!

Hoppas att allt är bra!

Kram Johanna