torsdag 8 januari 2009

Vardags kära ting



Muggar från London.
Burkar som jag älskar.
Skålar från Tine K Home

Jag har nu börjat rensa , det hänger en svart sopsäck på nästa varenda dörr. Något jag inte kommer att göra mig av med är mina kära vardags ting. Vissa saker bara tycker man extra mycket om. De här grejorna får inte gå sönder!
En del anda saker tycker man om, men de kommer aldrig till sin rätta. Jag har en del sådana saker, kanske blir de till salu.
-Ringde en kompis som en gång sagt att hon gillade mina ljusstakar och frågade om hon ville bytlånas för hon har ett par jag tycker om. Hon sa gladerligen ja, så vi skall byta till helgen. Först kändes det pirrigt att fråga, men man bytte ju "ditten och datten" på yngre dar..so why not!
Annika

5 kommentarer:

Karin Lindström sa...

Hej Annika!

Så du håller också på att rensa! Jag borde kanske hänga upp en sopsäck på varje skåp jag också *ler*! Jag har bestämmt mig för att måla groventren, så jag har att göra där också.
Lilleman har kräksjuka! Inte klokt vad han är drabbad, och vi andra bara väntar på vad som komma skall. Hoppas verkligen vi slipper, det är absolut det värsta jag vet!!!

Hoppas ni mår bra och får vara friska!

Många fina saker du har i dina skåp! Jag skulle vilja ha fler tinek skålar, de är verkligen mysiga!

Kram på dig vännen min!

Karin

Lilla huset på prärien sa...

Jag skulle också behöva göra ett rensningsryck här hemma. Har lite för mycket prylar just nu.

Dina skålar och burkar där i skåpet är superfina!

Men du - vilken bra idé med att byta lite saker med väninnan sådär :) Det är ju super!

Kram Jenny

eva sa...

Hej Annika!
Så du håller på att rensa? Jag säger bara en sak: kasta ingenting! Tänk om du kunde ordna en miniloppis för din(-a) kära vän(-ner) Eva (m. fl.). Jag är säkert spekulant på mycket av det som du har tröttnat på...

Kram Eva I

Anonym sa...

Vad härligt att rensa, och vad mycke plats du får.

Kram Annica

HELENA SKARP sa...

Hej Annika

Bokstaven som jag visar har varit en lysande skylt text så det är ihåligt och man kan se någon gammal kabel där inne.
Man ska vara nyfiken.

Vilken fin blogg du har! Ska genast titta lite till.

Ha de gott/Helena