söndag 18 januari 2009

Tulpaner


Den 15 januari var det tulpanens dag. Det är en dag som kom till för nitton år sedan det är ett start skott för tulpan försäljningen och våren. På vissa större orter delade/ delar man ut gratis tulpaner denna dag. Tulpaner är den blomma som säljer mest i Sverige en miljon om dagen...Vi slår Holland per capita  sålda tulpaner. Tulpaner började säljas på 60-talet i våra livsmedelsbutiker. Jag älskar tulpaner blandat med andra sitt blommor (ranunklar, snitthyasinter, anemoner, kvistar från trädgården mm).
Hinken kommer ifrån www.årstidenstockholm.se
Köp bara tulpaner som visar ordentligt med färg.
Fyll på vatten varje dag.
Ställ dem ej nära frukt=på skyndar "åldrandet"
Kram Annika unna dig en bukett!

5 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Ja tulpaner är jättefina. Tycker alla blommor är vackra och känner mig otroligt lyxig så fort jag unnar mig några! Idag fick jag jättefina pärlhyacinter av kompis Lena... så underbara! :)

Kram Jenny

Anonym sa...

Vilka underbara tulpaner, färgen var riktigt häftig.
Kram annica

Sea Angels sa...

How very lovely, I love all of the spring flowers, blossoms, ranuculars, hyacynths, anemones...the huge dutch ones......such a pretty post have a lovely week Annika
Hugs Lynn xx

Annika Christensen sa...

Vilka härliga färger tillsammans.
Snart fyller jag år så då tror jag att det blir lite blommor i vaserna.
Ha det gott
Annika

LissyLou sa...

Lovely pretty flowers, what a great blog!