tisdag 27 januari 2009

"Mormorsruta"



Min arbetskamrat och min kreativa kompis M har lärt mig att virka mer än grytlappar.
Min första mormorsruta! det skall inte bli en pläd, inte heller en kudde.
Jag skall göra en halsduk.
Medan jag virkar tänker jag ut nya färg kombinationer, vem vet det kanske blir fler än en halsduk. Eller så ångrar jag mig när trådarna efter varje färg byte skall fästas.
Det är jättekul!

Lite fika och några mormorsrutor och en vän, vad mer kan man begära?
Livet är ganska simpelt.
Enjoy simpel things in life! Kram Annika

Frida Pontén har skrivit boken VIRKA Ica bokförlag
I boken finns mönstret till "rutan"

9 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Åhhh så fint du gör!! det kommer att bli kanonsnyggt!!
Kraaaaam

alicelilly sa...

Vad duktig du är, jag lämnar alla "virkjobb" till mamma-men skulle gärna lära mig. ser jättefint ut!
Kram

Anonym sa...

Vad duktig du är, det ser jättefint ut.

Kram annica

Lilla huset på prärien sa...

Shit... jag är stum av beundran! Nej, virka känns inte som någonting jag skulle klara av precis. Wow - all respekt!!

Kram Jenny

Lilla huset på prärien sa...

Shit... jag är stum av beundran! Nej, virka känns inte som någonting jag skulle klara av precis. Wow - all respekt!!

Kram Jenny

Karin Lindström sa...

Hej Annika!

Så roligt att få se dem. Vilka fina färger du blandat. Det är ju det som är det roliga, att skapa egna kombinationer. Jag vill jättegärna lära mig!

Ha det så bra, fick du mitt mejl? Tycker du också att det saknas något i mitten på den?

Kram
Karin

Nettan sa...

Va himla duktig du är! tror inta jag skulle kunna få till en enda liten ruta! Men jag hade gärna suttit med å fikat!;-)
Kram Nettan

Annika Christensen sa...

Otroligt att detta har kommit igen.
Jag virkade väst av sådana rutor när jag var i 13-års åldern. Fast jag kommer inte ihåg hur man gör.
Tur att virkningen har fått ett uppsving för annars hade det väl dött ut. Bra Annika att du har lärt dig så att det lever vidare.
I helgen skall jag ta fram äppleboken - igen och göra något gott av min sista äpplen.
Skulle du kunna mejla mig din systers adress och mejl adress?
Måste tack henne för inspirationen.
Trevlig helg
kram
annika

marianaskeramik sa...

häftigt!! den halsduken kommer att bli strörtskön!!
ha en trevlig helg!
marianaskeramik