lördag 7 mars 2009

Underbara krukor



Hittade dessa krukor hos Dekorerat en hel trälåda full med dessa underbara krukor. Tro det eller ej men det tog en stund att välja ut de med en härlig patina. De kommer nog att få flytta runt i mitt hem beroende på vilka vårlökar jag köper. Denna gång blev det vita pärlhyasinter, tyvärr står de sig sämre inomhus en de blå. Jag tycker mest om dessa lökväxter/blommor när blomster knoppen är lite grön. När de vissnat spar jag lökarna i en korg sen planterar jag dem utomhus för att njuta nästa år.
Krukorna är gamla, men man kan fuska med filmjölk för att få patina, de blir dock inte gröna.
kram Annika

8 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Oh så vakre bilder...Er de krukkene gamle,eller har du patinert de?Skulle gjerne hatt oppskrifen på å få de så kalket/hvite:O)Klem fra Maliva

Maliva`s verden sa...

Hei igjen,tusen takk for rask tilbakemelding...go`helg til deg og dine:O)Klem

Nettan sa...

Ja å va det är fint med gamla, patinerade krukor!
Håller med om att pärlhyan ä som finast när den är knoppig å inte har växt iväg så mkt..som de flesta läkväxter! Men du får gra som jag, kipp av å ha till snitt i stället!
Kram Nettan

H A N N A S - F O R M sa...

Hej Annika!
Så fina bilder du visar på dom vackra krukorna!

KRAM till dig!
Hanna

Tulipa sa...

Vilken fin blogg du har!
Gillar dina bilder och stämningen!

Kram mariette

marianaskeramik sa...

så vackra de blir när de ser ut så där. får nog köpa hem lite filmjölk....
ha en bra vecka
marianaskerami

manon 21 sa...

envie de printemps!

manon

In my house sa...

Hej hej!!! yes, sååå fina krukor, de blir den rätta Ruffiga stilen.... Kram josse