onsdag 18 mars 2009

På köksbänken




















Det är roligt att ändra om på köksbänken med några ny handdukar och nya flaskor, lite då och då. Vardagsbestyren blir trevligare.
Handdukarna från Green Gate, tvål och handkräm från engelska Cath Kidstone, samt en flaska Marseille tvål.
Almanackan påminner om skoltiden. Den som har namnsdag ägnar jag en extra tanke.
Idag har Edvard och Edmund namnsdag.

kände för att lägga till den här bilden skulle kunna vara mitt kök, Jag har fyra meter i tak och exakt fyra av dessa fiskelampor på hängande på rad. Jag önskar mig dock en köksö.
Den som väntar på något gott...
Annika
denna bild:alkemie...

3 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Jättefint! Visst är det kul med de där små almanackorna. Jag har en som barnen får dra av på varje dag. De tycker att det är så roligt att få veta vilka som har namnsdag och vilken dag det är! Mig hjälper det att hålla lite bättre koll på dagarna och datumarna... :)

Kram Jenny

Nettan sa...

Fint! Visst ä det lite uppiggande med lite snygga grejor på bänken, å gillar brickan!!
Kram Nettan

IKT i min vardag sa...

Så fint du har det på diskbänken. Den tvålen vill jag prova...

Jag kör med den klassiska almanackan i min klass. Barnen tycker att det är så roligt att få komma fram och dra.

Linda :)